Pepparkakshus!

Äntligen har elefanten som har suttit på min panna i en dryg vecka gett sig av :) Känner mig som en ny människa!

Har inte gjort så mycket dom senaste dagarna. Slagit in alla julklappar har jag iof gjort, så fint så :) Har oxå haft tid på mig att fundera ut vad jag ska köpa för julklapp till den svåraste iår, och det kommer bli så bra :)
Idag när elefanten gett sig av så har jag lunchat med Farmor och Linda. Sen kom min underbara lillbror på besök. Och sen kom Anton för vi skulle baka/bygga pepparkakshus. Det gick sådär kan jag väl säga, huset var trasigt i förpackningen så jag fick ge mig på att "limma" ihop det först. Det gick väl hyffsat, huset stod ju iaf upp :) Sen satte vi igång och deckorerade och det blev så fint så. Men sen helt plötsligt rasade taket in. Anton blev ledsen så jag föreslog att vi kommer på en historia om vad som har hänt med huset. Så historian lyder enligt följande, av Anton 7 år:

En arg Gromiti (Pokemon figur) kom upp ur vattnet och såg det coola huset, han blev så arg och avundsjuk för att han inte kunde bygga ett lika coolt hus själv så han hade sönder det med sin vatten kraft. Han var jätte arg! Han tog all kraft han hade på huset. Han var så ilsken, så ilsken att han använde den bästa kraften han hade. Och resultatet syns på huset.

Sån fantasi har han lilla masken, och vilken konstnär han är. Han ritade upp denna Gromiti som hade sönder vårat coola hus :)

Lägger upp lite bilder och tar mig ett glas vin.
Ha en bra fredag :)



   
   

 
 


Kommentarer
Postat av: Snigeln ^^

Haha, snyggt :)

2009-12-04 @ 22:39:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0