Helgen och utmaning.

Helgen har varit bra och jag har hunnit med en hel del tycker jag :)
Fredagen spenderades med lilla Vide. Som sov i två timmar när han kom hit och sen vara en liten solstråle resten av tiden :)
Kvällen spenderades med några av mina grabbar. En öl eller två fick det bli för att fira min ledighet, och ett snabbt besök på krogen. Jag tycker inte om att gå ut längre.. Om det är för att jag jobbar på krogen eller för att jag helt enkelt har blivit gammal och växt ifrån det har jag inte kommit fram till än. För när man går ut på krogen ska det väl ändå inte vara så att man längtar tills man får gå och äta fyllepizza och krypa ner i sängen ensam??
På lördagen bar det av till syster Madde innan jobbet för middag och tjejkväll. Det var trevligt, men jag var lite lättad när jag fick gå till jobbet då alla som var där har barn och det pratades konstant om barn, barnafödande, uppfostran osv. osv. Jag älskar barn. Mina syskonbarn är mitt allt, men en hel middag bestående av barnaprat blev för mycket för min del :p
Jobbade resten av kvällen och promenarade sedan hem till min säng :)
I går (söndag) så åkte jag till mor och far. Åt mat och klippte sedan min gamla Mormor.
Kollade på Solsidan med Pappa och åkte sedan hem och kröp ner i sängen.
Idag har jag umgåtts med min underbara Mamma.  Och spenderat ett par timmar på Lindas salong när mor fixade håret. Bra blev det och jag är sugen på att färga håret blont igen eller skaffa en "punkig" frilla.. Men det får bli ett senare projekt :p
Och nu då till utmaningen.. Blev utmanad av Emelie http://jagsomalskardig.blogg.se/. Utmaningen är som följer:
1a bilden: Någon du umgås väldigt mycket med.
2a bilden: En bild på dig själv.
3e bilden: En bild på någon i din familj.
4e bilden: En bild på en konstig tid i ditt liv.
5e bilden: En gammal bild på dig själv.
6e bilden: En bild på dig och en vän du inte varit med på länge.
7e bilden: En bild som du aldrig lagt upp.
8e bilden: En person som du saknar.
9e bilden: Någon i din släkt.
10e bilden: Någon du tycker är väldigt snäll.
11e bilden: En person du kan berätta allt för.
12e bilden: En bild på din vardag.
13e bilden: Du och någon klasskompis.
14e bilden: En bild som påminner dig om gamla tider.
15e bilden: En person som du vill vara med.
16e bilden: En bild på dig själv.
17e bilden: En ovanlig bild.
18e bilden: En bild på din fritid.
19e bilden: En person som är snygg.
20e bilden: En bild på dina närmaste.
21a bilden: En person som alltid ställer upp för dig.
22a bilden: En bild på en tid du saknar.
23e bilden: En bild från i somras.
24e bilden: En bild som gör dig glad.
25e bilden: En person som alltid gör dig glad.
26e bilden: Någon/några som du alltid har roligt med.
27e bilden: En bild som du alltid skrattar åt.
28e bilden: En tokig bild.
29e bilden: Den nyaste bilden på dig själv.
30e bilden: Någon du aldrig kommer släppa taget om.
Så nu ska jag alltså klura ut vilka dessa 30 bilder ska vara.. Börjar med nummer ett.
1a bilden:
En bild på min katt Bentley Vanilla alltså. Kan verka tragiskt, men hon är faktiskt den jag träffar mest just nu. Hon är min ständiga följeslagare oavsett om jag sover, badar, går på toa eller bara är så är hon alltid bredvid mig..
Hinner ju tyvärr inte med att träffa alla vänner och familj så mycket som jag vill, speciellt inte nu när jag pluggar i karlstad och jobbar varje helg. Sen finns det vänner som jag umgicks mycket med för inte alls länge sen som man glider ifrån, dels pga tiden men oxå för att man är på helt olika stadier i livet. Alla stadgar sig och skaffar barn osv, jag står bara stilla. Jag har inte kommit så långt i mitt liv (eller redan haft det där) hur man nu vill se det..
Nu ska jag kolla tv innan sängen. Imorgon bär det av till Karlstad igen efter en veckas sjukskrivning. Ska bli riktigt skönt att komma igång igen :)
http://jagsomalskardig.blogg.se/ är förresten min storebrors sambos blogg. Hon bloggar alltså om min brorsdotter som ännu ligger i magen och skvalpar :) Läntar ihjäl mig efter det lilla livet :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0